🌷بانوی انقلابی🌷

طلبه انقلابی و ولایی

🌷بانوی انقلابی🌷

طلبه انقلابی و ولایی

سلام من سیده فاطمه هستم
اینجا رو برای حرف و حدیث و بحث و خاطرات طلبگی درست کردم البته بیشتر مباحث سیاسی و انقلابی مطرح میشه دیگه ببخشید اگه خسته میشید :-)
همچنین بنده طلبه ی سطح دو، حوزه ی قم هستم و در جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان و مشاوره و جواب شبهه و سؤالات طبی در خدمت اهلبیت(ع) و شما بزرگواران هستم ان شاءالله
نکته:👇👇
۱. صلواتهایی که در ادامه ی پستها گذاشته شده هدیه ای ست برای اهلبیت(ع) وحضرت عباس(ع) و مادرشان ام البنین و حضرت مهدی(عج) و شهدا: اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
۲. تبادل داریم فقط با خانمها
۳. باعرض معذرت آقایون لینک نمیشن ولی ورودشون جایز هست، فقط با اجازه لینکشون پاک میشه بخاطر بعضی از مسائل و درصورت نیاز اسمشون هم
۴. انتقادی دارید با کمال میل پذیرا هستم

بایگانی

🍜آشپزی🍜

جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ب.ظ

سلام امروز براتون یه غذای پرانرژی آوردم که مخصوص فصل زمستون هم هست😊
تو عکس که میبینید غذای خیلی ساده ای هست که هم بچه های دوسال به بالا میتونند بخورن هم جوانهای ورزشکار و سالم و پر جنب و جوش💪
من خودم که تقریبا هروز میخورم، البته بیشتر وقتی که مامانم صبحانه درست نمیکنند یا دیر بیدار میشن، چون من ساعت ۵صبح صبحونه میخورم، خب معلومه کسی بیدار نیست😅
برای همین من خودم برای خودم این غذا رو درست میکنم☺️
خیلی خوشمزه ست، البته شاید شما خوشتون نیاد چون خب همه چی ارگانیکه و موادش خاصه و اولین بارتون هست استفاده میکنید برای همین ممکنه به مذاقتون خوش نیاد ولی کم کم خوشتون میاد مثل من☺️
خب بریم سر اصل مطلب؛ طرز تهیه "چــــوری"😅 این اسمیه که مامانم گذاشته روش😂👇خب👇
۱ق روغن زردگاوی(روغن حیوانی)
۱ق شکر سرخ
۱نصف نون لواش
البته بستگی به مذاقتون داره میتونید نسبت ها رو تغییر بدید
همین☺️
اول از همه تو بشقاب مسی یا هربشقاب فلزی روغن و شکر رو میریزید و روی بخاری میگذارید تا هم روغنش آب بشه و شکرش هم کم کم با روغن گرم و حل بشه البته با قاشق هم میتونید هم بزنید
بعد نصف نون لواش رو تیکه تیکه میکنید و تیلیت میکنید تو روغن😅
بعد نون رو با انگشتاتون، داخل مواد بیشتر خورد و ریز میکنید(یادمه ما نون محلی که مامانم درست میکرد توش میریختیم حالا شما لواش بریزید)
وااای اینجا مرحله خیلی خیلی مهمیه😍
هرچقدر نون تون خورد و ریز بشه نرم تر و خوشمزه تر هم میشه
وااای دلم آب افتاد شیطونه میگه برو درست کن😄
جدی راحت نبود؟؟؟ 😂
کاش همه آشپزی ها به همین صورت راحت بود☺️
چون روغن حیوانی داره، اگه مشکل گوارشی و دفع سخت دارید خیلی کمکتون میکنه
فقط مراقب باشید بعدش آب سرد نخورید
اگر خواستید در صبحونه میل کنید کنارش آب ولرم و عسل و کمی آویشن هم بریزید و میل کنید
هم خشکی پوستتون در زمستان برطرف میکنه هم برای استخوان بندی و گرم نگهداشتن بدن خیلی کمک میکنه
البته حواستون باشه زیاد نخورید چون مثل شیرینی میمونه که زیاد روی در اون دلتو میزنه😖
دیگه اینکه اگه بدتون اومد کم کم درست کنید و بخورید و لازم نیست یجا همه رو بخورید، بصورت دارو میل کنید
یاد بچگیام افتادم که، با ذوق و شوق بشقابمون رو میوردیم، به مامان میگفتیم روغن بریز☺️
بعد میذاشتیم رو بخاری و نگاهش میکردیم و منتظر میموندیم تا کاملا آب بشه؛ هعی خدا چه روزای خوبی بودا😔
امیدوارم شما و بچه هاتون هم لذت ببرید و براتون خاطره انگیز بشه
اگه درست کردید نتیجه ش رو بگید، ممنون میشم
فعلا شب همگی بخیر
.
+عکس رو صبح گرفتم، برای همین با تزئین و... نذاشتم همینجوری بود :-))

ایندفعه جمعه ها برنامه آشپزی داریما :-)))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۸
بانو انقلابی

نظرات  (۲)

۲۸ دی ۹۷ ، ۲۳:۰۲ دختـرِ بی بی
به به همه هنرهارو هم داری:))
پاسخ:
بعله پ چی فکر کردی :-P 
۲۹ دی ۹۷ ، ۰۱:۰۲ دختـرِ بی بی
آبجی شوما سطح دو هستی؟مگه سطح دو همون اولین سطح و اول کار نیست؟
پاسخ:
اره بستگی داره چه حوزه ای بری ولی اکثرا کسیکه دیپلم داره مستقیم میره سطح دو ولی برای بچه هایی ک مدرسه نرفتن سطح یک هست البته اگه بخش اقایون باشه ک رلطی نداره درساشون ار سطح یک شروع میشه که سطح یک اونا سطح سه ی ما هست :-)))) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی